V rámci Tv si žáci z 5. až 9. třídy během měsíce května a června vyzkoušeli táboření v přírodě. Úkol zněl jednoduše – rozdělit se do skupin, připravit tábořiště, rozdělat a udržovat oheň. Pak uvařit jednoduché jídlo. Na závěr tábořiště uklidit. Jak se s tímto nelehkým úkolem všichni vyrovnali, uvidíte na přiložených fotografiích. Bez obsáhlého komentáře. Obecně se dá říci, že výkony kluků i holek byly slušné. Vždy se však objevují dvě mezní skupiny:
1) umí rozdělat a udržovat oheň. Mají připravené třísky i dostatek dřeva. Předem si přinesli všechny ingredience. Mají promyšleno, co budou vařit a rozdělené úkoly. Domluveno, kdo si vezme domů umýt nádobí.
2) za třísky považují polínka. Místo novin používají barevné časopisy nebo kartonové krabice. Kotlík s vodou staví na hořící polínka (reálné nebezpečí převrhnutí). Přikládají větvičky s jehličím a čerstvé větve. Když dojde dříví, přikládají suchou trávu. Nepřinesou si lžíci a talíř. Snaží se jíst klackem nebo rukama. Oheň by hasili ….. (kluci). Okolo ohniště mají „binec“. Všude poletují igelitové sáčky a povalují se použité obaly. Na závěr se „do krve“ pohádají, kdo umyje nádobí.
Nejlepší letošní jídla?
1) několikastupňový hamburger
2) kuřecí maso se zeleninovým salátem
3) gulášek s čerstvým chlebem
A nejlepší perličky?
1) voda se už vaří, když se objeví první bublinka u okraje kotlíku
2) když se strčí prst do kotlíku a voda je teplá – už je vroucí
3) jak je to možné, že doma se voda přivede do varu tak rychle. Na ohni to trvá celou věčnost!
Zapsal a nafotil J. Bican